cape east.

2008-05-06, 20:20:42 / Kategori: Allmänt
Tjabba!

jaa, idag vart det första dagen på praktiken för mig :) och ja vad tyckte jag om den platsen då, det var väl helt okej, lite slappt bara så det vart lite tråkigt ibland, men aa bättre än att jobba för mkt! ;) haha.

Aja jag började kl 08.00 och slutade vid 15.00 :)

sen for jag hem och så, men jag for inte till dansen, was not in the mood.............sen kom jani hit, ingenting speciellt har hänt, har bara tänkttänktochtänktochtänktochglott i väggen..sen kollade jag Desperate housewives del 13 s.4 eftersom jag missat när jag vart i Gävle, jag har ju en del kvar som ja måste se och den kom ju igår då, del 14.

Jag tyckte desperate housewives började bli segt osv, nu börjar det händra grejjer igen som tur är!


Japp! sen har jag vart godissugen hela dagen, men har som inte orkat gå till affärn och köpa något så jag bestämde mig för att göra choklad bollar..gott & enkelt..har dom just nu i kylen, måste vänta tills dom stelnar..annars blir dom ju inte goda ;<

Här är recept till : Chokladbollar

100 gram smör
1dl socker
1msk vaniljsocker
3 msk kakao
3dl havregryn
3 msk kallt starkt kaffe

Garnering: Pärlsocker,coccos eller någon annan garnering.

1.Smält smöret, låt svalna!
2.rör ihop allting, ställ i kylen
3. Ungefär en timme ska den stå i kylen och sen ska du forma dom till bollar, så vips har du chokladbollar haha :D

och BTW så bakade jag i Gävle när vi var hos Janis syster..fyfasen vad gott måste jag säga! och enkelt..tar snabbare än chokladbollar.

Havrerutor med nougat heter det!

Recept för Havrerutor med nougat:

100 gram smält smör eller margarin.
4,5 dl havregryn
1msk vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
1 dl socker
2 tsk vanilj socker
2 msk ljus sirap.

Garnering : 100 gram mjuk nougat (t.ex Odense )

1.sätt ugnen på 200 grader
2.smält fettet,blanda alla övriga ingredienser, häll sedan i smöret.Rör om!
3.Häll smeten i bakformar ,stoppa i ugnen
4.Grädda dem i ugnen ca 13 minuter


image132

Aja nu ska jag gå och titta om mina chokladbollar börjar bli klara sedan ska jag spela Gta som nu har kommit förra veckan! ;) jag kan säga att det spelet är skit bra gjort.

Hejdå! :)

Jag älskar min bejbi :)


KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?