ojjojj, har ni läst om bloggbråket?

2009-01-19, 11:10:08 / Kategori: Allmänt
mellan Blondinbella,Carolina Gynning & Katrin Zytomierskas.

se och läs här:  http://www.expressen.se/noje/letsdance/1.1435006/blondinbella-i-tarar-efter-tv4-braket


Kära blondinbella

Ingen är perfekt, inte ens du eller jag. Jag tycker det är tråkigt det du skriver. Jag har sålt 200 000 exemplar av min bok Ego Girl. När den kom ut använde skolor den som underlag för diskussioner, i boken skrev jag hur det verkligen var och försökte inte framställa mig själv på ett bättre sätt. Jag tycker att det är tråkigt att du som "modern förebild" ska vara så präktig. Det jag föraktar mest är människor som är skenheliga. det handlar inte om integritet. Många tjejer i din situation tar på sig en roll som förebilder och sedan anpassar de/ du dig till vad samhället tycker är rätt.

Jag vill inte samla pluspoäng på att vara politiskt korrekt. Jag vill bygga ett långsiktigt förtroende hos mina bloggläsare/fans som baseras på 100 procent ärlighet. Om du fullkomligt ignorerar bantning och står för det till hundra procent så är det cool. Men jag har aldrig träffat en kvinna som aldrig tänkt på vad hon stoppar i sig.Och som aldrig någon gång mått dåligt över sin vikt på något sätt. Jag tycker det är tråkigt att du som är ung och smart? ska gå på många journalisters dåliga undersökning om mig och andra Tv 4 profilers "vanor". Jag tror att du ska sätta dig ner och verkligen tänka efter vilka signaler du ger ut som en "fejk" förebild. Istället borde du ta hand om alla dina underbara blogg läsare och ge dem en ärlig sida av dig själv. Ingen kommer i det långa loppet att vilja ha en "Heliga Birgitta" som idol. Nej! Blondinbella ta dig i kragen och rannsaka dig själv innan du nämner mitt och andras namn på det sättet du gör

/Gynning



Bulimikern Bella

Så jättekul tycker jag att det är så många som engagerar sig i bloggbråket om bantning. Det är så många som engagerar sig så det faktiskt är helt omöjligt att släppa taget om det. Sen fortsätter Blondinbella att mala på om att jag och Gynning är dåliga förebilder jadda jadda...

Men nu har fröken präktig trampat i klaveret. Igen... Stackars lillan.

Tack vare Lisa fick jag ett bevis på att Blondinbella lider av hetsätning och svält. Precis som vi alla andra dödliga!

Här skriver Blondinbella hur hon hetsäter för att sen svälta sig till nyår. Ha ha...enjoy...

/ katrin zytomierskas

På tal om Blondinbella

jo men det var det här med Blondinbella. I fortsättningen när journalister och unga människor frågar mig vad man ska göra för att öka sina läsare på bloggen så ska jag svara "Bråka lite med Blondinbella". Jag hör Blondinbella i en intervju på Mixmegapol. Hon säger att allt som hon gör är medvetna pr-strategier. Ja ha...tänker jag då. Bra...tänker jag då. Hennes senaste strategi är att snyfta i tv om att hon vill rädda unga flickor från denna dödliga sjukdom som anorexi är. Hon väljer, medvetet enligt henne själv, att blanda in mig och Gynning i den sörjan. Ok...tänker jag då.
Bra...tänker jag då.

Men jag undrar bara en sak. Hur tänker hon att hon själv gynnas av detta? Är det sympati hon är ute efter? Vill hon ha röster till Let´s Dance? Förmodligen. Funkar det? Mycket bra! Bravo!

Blondinbella har även börjat engagera sig i ett nytt projekt för att bli älskad av folket. Hon går runt på stan och sätter små söta lappar på bajskorvar. "Skäms! Plocka upp efter din hund!", skriver hon på lappen med lila spritpenna. Det är så sött. Och så förnuftigt. Men det är ju sån hon är. Allas vår Bellush.

/katrin Zytomierskas


Jag vill utnyttja blondinbella

Oj oj. Så slitsamt det är att dricka alkohol och trippa omkring i höga klackar och dansa och vara uppe sent. Gamla tanten är trött idag. Men jag blir så glad när jag går in på bloggen och ser en massa folk som skriver att jag är omogen och beter mig som en tonåring. Tack. Va fint.


Jag tänker mig att bråka vidare lite till med Blondinbella. Naturligtvis av en endaste anledning och det är för att hon har en blogg som läses av nästan en miljon människor och den här pressen som som man får av att bråka med henne är otroligt gynnande. Sen gör jag allt jag kan för att dra nytta av hennes kändiskap också. Kan jag rida lite på hennes våg. Kan jag få lite media med hjälp av att bråka med henne så gör jag naturligtvis det. Hon är ju en av våra största stjärnor idag. Hon har åstadkommit så mycket.
Hon bloggar, hon har en videodagbok på tv400 på tre minuter och hon är med i Let´s Dance. Herregud. Hur har hon hunnit med allt kanske många undrar. Jag undrar också... Det är så imponerande. Det enda som stör mig är att hon genomskådat mig. Hon säger i expressen att hon förstår att jag startar bråk med henne eftersom det är ett lätt sätt för både mig och Gynning att hamna i media.

Och hon har ju så rätt. Både jag och Gynning har problem med just den här biten. Vi brukar faktiskt prata om just det när vi ses och fikar.
Så här låter det:
Gynning: Fan, Katrin. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag får aldrig vara med i media. Vad ska jag göra...?
Jag: Asså Gynning. Jag fattar vad du pratar om. Jag har samma problem. Jag gör faktiskt inget annat än att fundera ut vad jag kan göra för att de ska skriva om mig i kvällspressen.
Gynning: Men vad ska vi göra. Jag blir galen!
Jag: Visa tuttarna kanske...Vika ut oss kan vi göra...
Gynning: Men det har vi ju redan gjort. Ska vi kanske göra det tillsammans?! Lebbutvik! Ha ha ha... Fy fan va bra!
Jag: Ska jag kanske göra tuttarna då? Eller färga mina tänder blåa? Jag har hört att det är det senaste.

Gynning: Nej nej nej. Helt sjukt. Jag tror att jag just kom på värsta idén. Lyssna på det här. Vi svarar på ett inlägg som Blondinbella gjort i sin blogg om att det enda vi gör är bantar och skriver om det?
Jag: Men sluta! Ditt lilla geni. Du skojar! Tror du att vi kan få press på det?
Gynning: Asså jag tror att det finns en chans för lite media här.
Jag: Vaddå?! Rida på hennes våg?
Gynning: Asså jag tror det. Jag är inte alls säker, men kanske. Ska vi testa?
Jag: Men shit. Fy fan va ball du är! Vi kör. Ok. Hoppas hoppas nu att du har rätt.

/katrin


Blondinbella din skitgris

Jag blir informerad av er läsare att Blondinbella skriver att det enda som jag gör är att banta. Jag blir intresserad vad den lilla skitungen skriver om mig så jag går in på hennes blogg.

Och här kommer mitt svar till Blondinbellas moralpredikan om att ALLA bantar och att hon är så trött på det:

Blondinbella. Du är en hycklande lillgammal skitgris som ska ta och koppla av några kilo. Det är fantastiskt kul för dig att du har blivit en förebild för en massa unga flickor och jag tycker att du är svinduktig som har den överlägset största bloggen i Sverige. Jag är imponerad dock mest fascinerad. Ofta ser jag att du uttalar dig vettigt i olika debatter och det som du skrev om skolsystemet var imponerande och beundransvärt. Tycker jag. Men när du rabiat skriver om att du är trött på att alla bantar och vill vara smala så ger du dig ut på djupt vatten. Av två anledningar. Dels för att ALLA vill vara smala. Så enkelt är det. Sen hur man går till väga för att bli smal är upp till var och en och de av dina vänner som har anorexi är rubbade i huvudet och det är inte inget som är normalt. Men det är väl en åldersgrej. Att sträva efter att vara smal är inget fel. Tvärt om. Det är snyggt.

Den andra anledningen till att du ska hålla käften är att du är den människa i Sverige som förändrat sitt utseende mest av alla på kortast möjliga tid. Man känner ju för fan knappt igen dig längre. Från en halvmullig Miss Piggy till en spinkigare version av samma gjisdocka. Jag vet inte vad du gjort och det skulle du förmodligen inte erkänna heller, men din näsa är mindre, dina tänder är för fan blåa, din hy ser numera ut som en jävla infinity pool, du väger säkert tio kilo mindre nu är för bara några månader sen, dina naglar liknar pomperipossa. Dessutom är det enda du tjabblar om hur fula folk är, hur äckligt det är att folk luktar illa på bussen, dina kläder och dina jävla gaddar.

I det stora hela tycker jag att du verkar ha en hjärna i ditt bubbelgumshuvud och som sagt, jag tycker att det är kul att du finns. Du kryddar Sverige som annars är ganska smaklöst. Men du ska fan passa dig innan du ger dig in i en match med en 31 årig bitch. Du ligger 13 år efter...

/Katrin Zytomierskas


Om expressens löp idag

Jag började gråta igår mitt under en intervju,när vi pratade om en ämne som ligger mig nära. Jag var inte beredd på att mitt under Lets Dance att börja prata om vikthets, anorexia och ge svar på tal av de Carolina Gynning och Katrin kallade mig igår; "En hycklare" "Lillgammal skitgris som ska ta och koppla av några kilo" I förrgår skrev jag ett inlägg om hur jag ogillade att kända personligheter som Gynning och Katrin Zytomierska normaliserade vikthets och svält i sina bloggar. Gynning som ger Skinny Tips i bloggen, skriver om att man alltid ska dela måltider tillsammans på fullaste allvar.

Att jag blir påhoppad av dessa kvinnor spelar mig ingen roll men jag har svårt att förstå varför dom väljer att driva en debatt där dom framstås som att vara positiva till en dödlig sjukdom. Gynning och Zytomierska försöker romantisera sitt bantande och självsvält som om det skulle vara ett intresse, när det troligen vilar ett extremt självdestruktivt beteende och ångest bakom. Båda kvinnorna säger att "de aldrig har träffat en person som inte vill vara smal och inte får ångest över vad dom äter". Och jag tycker att dom har otroligt fel, alla strävar inte efter att vara smala och alla får inte ångest. Jag strävar efter att leva ett hälsosamt liv och där räknas inte ett matintag på minusnivå varje dag, eller ha dåligt samvete för att äta mig mätt. Det är inte okej!

Carolina Gynning och Katrin Zytomierska får leva sina liv hur dom vill, det som gör mig oerhört ledsen och arg är när dom låter unga människor som lätt påverkas, få ta del av deras hjärnspöken. Jag är trött på att dom hävdar att dom inte är några förebilder, för hur man än vänder och vrider på det kommer folk se upp till dom. Och att dom går på så hårt mot mig chockar mig. Men det är klart, är man så självdestruktiv mot sig själv är självkänslan låg och då tar man åt sig vad alla säger om en. Att min kropp har ändrats är inte så konstigt eftersom jag är 18 år gammal. Och det går inte att jämföra en tandblekning med självsvält Jag dessutom medverkar i ett program där vi dansar oss fem timmar per dag. Men ska jag behöva gå upp 20 kilo för att visa dom att man kan vara framgångsrik och nöjd med sig själv utan att vara size 0, ja då gör jag det utan tvekan.

/blondnibella

ja vad ska man säga? löjligt brååååk!!! tycker jag..



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?