Espero que esté bien ahora,te amo la dedicación ♥

2009-06-21, 15:45:25 / Kategori: recept
Jag är hungriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jag har endast kunnat trycka i mig fil & resorb idag,
jag har magsår vetni det gör väldigt ont o äta, men man måste ju..Men jag håller mig nu för jag & Jani ska äta chinese f00d :)
Så då måste man ju vara riktigt dödshungrig när man ska ut o äta,hehe.

Är barnvakt nu till Benjamin,dom andra for till shopping centrumet o dom skulle äta ute,
hoppas bara dom skyndar sig hit så jag också får äta nångång. :)

Igår spenderade jag min kväll med min kära syster Johanna och Pirita o Elin :) & Jessica också! it was fun'
Sen var jag också med min andra syster Pernilla,Janzi,heke,Elin & Jani  :)


Idag blir det nog bara chill o myspys kväll med godis o film ! jag blev jätte sugen på att göra marängsviss!
Här har ni recept:

Ingredienser

1 1/2 1 1/2 liter vaniljglass
50 50 små maränger
2 2 dl vispgrädde
rostade mandelspån
Chokladsås:
2 2 dl vispgrädde
150 150 g mörk choklad
1 1 msk strösocker
1/2 1/2 dl starkt kaffe


Gör så här

1. Chokladsås: Häll grädden i en kastrull och låt den koka upp under omrörning. Passa kastrullen noga. Grädden kokar lätt över och bränner lika lätt fast. Bryt chokladen i bitar och lägg i grädden tillsammans med sockret och kaffet. Sänk värmen och låt chokladen smälta. Rör om hela tiden till en jämn och fin konsistens.

2. Rosta mandeln lätt i torr och ren stekpanna. Vispa grädden.

3. Fördela maränger och glass vackert och rättvist på tallrikarna. Ringla över den avsvalnade chokladsåsen och toppa med vispgrädde och mandel.

taget från recept.nu





Nu ska jag ringa o stressa min familj! ha en bra dag,ifall jag inte skriver igen :)
Puss ❤


KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?