hittade i Bellas blogg..

2009-10-27, 11:02:34 / Kategori: Öka ditt självförtroende

Varningstecken för människor du bör hålla dig undan ifrån:


.. Vänner som har svårt för att glädjas åt din skull


(Du ska flytta in med din pojkvän och bli sambo och du är superglad. Istället för att höra grattis så får du snarare höra “Men gud, blir det giftemål och en massa barn nu eller?”)


.. Om du säger något kul så personen direkt “bräcka” det du sa


(Du säger till din vän “Jag fick högsta betyg på matten, och du vet ju hur svårt jag tycker att det är” Och hon svarar “Jasså, jag får alltid MVG och jag pluggar knappt”)


.. Vänner som ska tävla i allt och helst härma dig i allt


(Om du är på en fest och har hittat en kille som du gillar och börjar småprata lite med honom så är hon där direkt för att också “fånga honom”)


.. Vänner som mest vill prata om sig själv. Inte lyssnar alls



(En hel timmas fika går åt till att prata om hennes liv, ditt är inte alls lika viktigt)


.. Vänner som ger en komplimang som snarare blir något elakt


(Vad duktig du är som tränar! Jag går ju aldrig till gymmet, men jag behöver inte..)
 

Det jag känner igen som hänt mig är:

.. Vänner som ger en komplimang som snarare blir något elakt
.. Vänner som mest vill prata om sig själv. Inte lyssnar alls

(En hel timmas fika går åt till att prata om hennes liv, ditt är inte alls lika viktigt)

Därför har jag valt att inte umgås med sådana människor, palla.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?