Godmorgon ;P

2008-06-27, 11:56:38 / Kategori: Allmänt
Sitter hemma hos bejbi :) fan vad jag har saknat honom fast jag inte vart borta så länge.

Ja, nu ska jag berätta lite om när jag åkte på tisdan till Umeå..ja så Elin hoppade på i Piteå , och jag betalade bara till Luleå, men åkte till Umeå! ;D fan vad jag är smart hihiiihii..

Sedan så var vi framme i umeå , och så läste jag att det stod
BUSSTERMINAL, jag som vart så pissnödig sa till Elin HÄR ÄR BUSSTATION VI  MÅSTE HOPPA AV NU! ;D ..jag tänkte ju på det att i sthlm heter det City terminalen osv..men då hoppade vi av alltså vid Sjukhuset ;P smart! nåja vi gick in till sjukhuset för att jag skulle till toan, då kände jag i byx fickan att mobilen vart borta..

Jag brukar alltid ha den i jeans fickan, men då tänkte jag äsch att jag hade ju den nyss i handen så den är säkert i handväskan eller nå.´Men såklart så vart den inte där! =) hehe Direkt ringde vi 118118 och fick numret till Umeå busstation och vi sa att vi glömt en mobil och om dom kunde gå och titta efter den, det gjorde dom men dom hitta ej den.

Ja fyfan då vart jag ju orolig att någon tagit min mobil..och kul!!! jag hade just fyllt på den med 200 spänn och mobilen själv var ganska dyr när jag köpte den..nå sen fick vi fråga vägen till busstation och då var det jätte trevligt folk som visade vägen osv, men dom sa att det var långt och det var det också att gå från sjukan.

Det roliga var att vi stötte på en som stammade jätte svårt när vi frågade vägen och jag tyckte ju såklart synd om honom och så, men det var första gången jag hörde någon stamma sådär och det lät lite roligt så svårt att hålla för skratt..men det gick som tur var, efter honom gick vi en liten bit och frågade igen vart vi skulle svänga och så, gissa vad? HAN STAMMADE ÄNNU VÄRRE!!

fyfan vad hemskt det var, vi förstod inte alls vad han sa jag kunde knappt hålla för garv och han kunde inte berätta vägen, nåja men jag "låtsades förstå" och sa typ jaja du menar så osv, nickade å blaha, sen gick vi, och vi hoppade verkligen att den tredje vi frågade inte skulle stamma för det verkade som attt umeå hade många såna :D..

Det var en tjej och hon stammade inte hon kunde förklara vägen bra! nu var vi jätte nära busstation..och äntligen framme där ;D ..vi gick dit in för att fråga nummer till Sundsvall busstation ifall dom nu skulle ha hittat telefonen...samtidigt försökte vi ringa till min mobil ifall någon skulle svara om nån annan privat person hade hittat den..

Hela dagen var jag orolig efter den för ni förstår, man kan inte leva utan en mobil! :D

men vi ringde och ringde inge svar fick vi..försökte inte å tänka på det utan istället utforska lite i umeå, som enligt min smak var en ganska rörig stad :D ..FÖR LITE AFFÄRER! ..Första dagen efter att vi promenerat till busstation så sökte vi upp vårat hotell & checkade in lämnade alla väskor dit..utom handväskan! sen for vi till frasses & käkade.God mat men jag & elin fick också jätte ont i magen ;//// ..sen gick vi lite grann runt staden och tittade vars alla affärer var så nästa dag visste man och slipper leta.

När vi hade kollat runt i några timmar så for vi till ica & Jag köpte Loka & godis, Elin köpte godis & Cola.
& Sen till Hotellrummet & Chillade käkade godis och snackade skiit =)

vid 21.00 tiden så ringde Elins brorsa till henne & sa att det ringt någon från busstation att dom hittat min mobil och att vi ska till Umeå busstation och hämta den kl 00.00 ..

Jag och Elin gick redan halv 12 dit och det vart lite läskigt haha vi bodde ju vid Haga, så vi tänkte på den där Haga mannen..fast han sitter ju inne ju men ja ;D

Sedan satt vi på busstation och rökte rökte flera cigg för det var så kallt ute =( ..sen kom en buss!! men kl var bara 20 i 12..vi sprang fort som fan dit, och buss chauffören sa  Tyvär har jag inte fått en telefon å blaha, Jag sa ju att dom ringde fan och sa att vi skulle hämta den härifrån, han sa också att han körde den sista bussen ;S ..

Men ja, vi satte oss på en bänk framför busstation och jag var såklart irriterad att varför skulle dom ringa och säga att hämta den och sen "glömt" bort eller nåt? :S ..skumt tänkte vi..Elin ringde sin bror och bad honom ringa upp den där busschauffören men han svarade ej..så vi ringde min mobil och då svara dom att den var påväg med en buss! och att den var försenad och kommer 10 eller kvart över 12.

Fan vad störd buss chaufför den andra alltså som sa att han vart sista bussen förfan..

Ja men jag fick iaf min mobil :) den fick vara i Sundsvall en sväng också ;D

Jag lägger in bilder senare :) har inte med mig sladden till Jani så ;p..

Sen har jag ju varit i Piteå hos Elin :) det vart helt kul, vi drack och snackade osv.

Igår kväll när jag skulle åka hem så var det en väktare som började flirta typ med mig & Elin, han ville att jag skulle åka med honom till Luleå hahaha ..No thx inte med såna jag inte känne =) men han verkade schysst iaf.

Yespox ..idag ska jag fa hem tvätta kläder gå med robban sen hjälpa farsan och packa som flyttar nästa vecka..

Adios amigos

Älskar min bejbi mest av alltinng!! <333


KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?