2 tips: mot kontroll av vikt,stress,trötthet,koncentrationssvårigheter.

2010-03-06, 12:26:53 / Kategori: Ät dig smal

Känner du dig sötsugen hela tiden?
Då ska du prova Chrome.

Vad är krom?
Krom är viktigt för omsättningen av socker i kroppen.
Ett bra tillskott för de som alltför ofta känner sig hungriga eller sugna på sötsaker.

Krom finns i maten, den finns i potatis den finns i ost, skaldjur,russin,lever och till o med sallad.
Varje dag ska en frisk vuxen människa få i sig 200 ug(microgram) med KROM!

gissa hur lite man egentligen får när man äter som vanligt, frukost,lunch middag.
Man får inte i sig tillräckligt med krom, därför käkar jag krom tabletter.

vad gör den?
Krombrist ger diabetesliknande symtom. Det medför förhöjd insulinnivå i blodet efter kolhydratintag eftersom insulinet inte fungerar som det ska. Resultatet är försämrad insulinkänslighet, med sämre glykogeninlagring, minskad muskeltillväxt och ökat kroppsfett som följd. Kolesterolet i blodet ökar liksom risken för hjärtinfarkt. En konsekvens av ökad insulinhalt i blodet blir en ökad utsöndring av krom i urinen, vilket gör att krombristen ökar.

Har man diabetes ska man ha högre kromintag varje dag men då måste man prata med en läkare innan.

Alltså är krom ett viktigt ämne och inga tillsatta farliga ämnen så ni behöver inte vara oroliga.


TIPS NUMMER 2!!
ROSENROT!
Går du i skolan? jobbar eller bara är hemma? du är trött? orkar inte göra nånting.
Svårt att koncentrera sig? känner dig stressad? deprimerad?

Vad är rosenrot?
en växt som nu finns i pillerformat.

är det farligt?

Nej.

vad gör den?
den påverkar kroppen positivt men allra mest understöder den hjärnans aktiviteter och åstadkommer
att såväl de medvetna som de omedvetna funktionerna förbättras.

nergin ökar genom att de signalsubstanser som gör att hjärnan fungerar optimalt balanseras. Den effekten är snabb. Redan 30 minuter efter intag märks en lätthet att koncentrera sig. Man distraheras inte längre och får därmed mer gjort.

Ökar sexlust
ämnena salidrosid och rhodosin i rosenrot har även en positiv effekt på nivåerna av signalsubstanser i det limbiska systemet, där lustcentret är beläget. Detta centrum styr funktioner som glädje, lust och känslor. Det är förklaringen till att Rosenrot kan stimulera den sexuella lusten både hos män och kvinnor. Kliniska studier samt flera fall-rapporter intygar ökade lustkänslor, större benägenhet att få orgasm, med mera.

Rosenrot mot depression:
Effekten av Rosenrot har undersökts hos patienter med psykisk depression, behandlade med sedvanliga skolmedicinska antidepressiva medel. De patienter som kompletterade medicineringen
med Rosenrot kom ur sin depressiva sinnesstämning
 30% snabbare än patienterna i kontrollgruppen.
Inte bara reducerades depressiva symtom snabbare, bieffekterna av antidepressiv medicinering minskade dramatiskt när patienterna samtidigt tog Rosenrot.

om ni frågar mig, ta aldrig antidepressiva medel mot depression.
Ta hellre något naturligt, som rosenrot från naturen.
Eftersom antidepressiva medelhar dåliga biverkningar och kan ofta försämra depressionen så att det blir värre.
Detta har jag läst mycket om då jag var deprimerad själv, tog aldrig något  mot det.
Har däremot testat rosenrot och funderar på att köpa detta igen,
inte för att den ökar sexlusten utan för just att den hjälper en
 att koncentrera sig bättre vilket jag har problem med +
att jag var väldigt trött förut och den hjälpte mig att orka.
'
Här ser ni diagram på hur Rosenrot påverkat i olika grader, stress m.m

enklare att hantera stress:


Läkarna i placebo gruppen som provade detta blev 60% piggare.


Jag skulle aldrig rekommendera själv om jag inte själv provat!
jag rekommenderar starkt båda två eftersom dom påverkar en positivt,
men om du inte har något problem så att säga då är det bara onödigt att ta.

Ifall du är nöjd med vikten(inte sötsugen hela tiden),
om du inte är trött,eller något av det andra jag nämnt så då är det bara onödigt o ta.

Men jag rekommenderar båda två starkt!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?