vad ska ni rösta på?

2010-09-01, 11:15:13 / Kategori: Allmänt

Min åsikt
Moderaterna: Knappast! dom tvingade Jorma att jobba fast han var dödssjuk? jävla idioter,
jag lyssnade på radion om en kvinna som var svårt sjuk i cancer och dom frågade henne hur det kändes att bli tvingad att gå till jobbet fast man har ont som fan, hon bara grät.
Hur fan kan man tvinga dödssjuka människor att jobba?
Det är därför Moderaterna kan dra, det är inget jag kommer välja så länge dom har såna meningar.


Socialdemokraterna: synd, verkligen synd att vi inte har Göran Persson kvar..
Mona sahlins tal: jag tycker vi borde ändra Sveriges dagar som t.ex Midsommarafton,nyårsafton till dom muslimska högtider eftersom deras högtider är mycket viktigare än våra.Hon vill även bygga fler moskeer och så tycker hon jätte mycket om Rosengård.
Jag har ingenting emot  invandrare, tvärtom jag tycker det är kul att det´finns människor med flera olika kulturer bakom sig, men om inte en svensk människa kan gå på Rosengård utan att bli skjuten,
nerslagen eller dylikt vad är det då för vits att hjälpa folk från andra länder när dom inte sköter sig?
Det jag tycker man ska göra är att låta invandrare komma, men dom som inte kan sköta sig får åka tillbaka till deras land och aldrig mer besöka Sverige.

Vänster Partiet:
1. Framtidens jobb, framtidens välfärd
Utveckling och förändring kräver att vi satsar nu för att det ska ske något i framtiden. Mycket av vår välfärd och vårt välstånd idag är ett resultat av kloka investeringar tidigare. Det är nu vi måste investera i framtidens industri, välfärd och infrastruktur för att utveckla samhället och möta klimathotet. Det är dessutom det bästa sättet att skapa fler och bättre jobb.

2. Jämställdhet på riktigt
Sverige är inte jämställt. Kvinnor arbetar lika mycket som män, men får inte betalt för hela arbetsinsatsen. På jobbet är lönen lägre och arbetsvillkoren ofta sämre. Efter jobbet fortsätter arbetet hemma med matlagning, städning och disk. Resultatet är sämre ekonomi och mer stress och ohälsa. Sexuella trakasserier, våld och övergrepp skapar rädsla i vardagen och krymper livsutrymmet för alla kvinnor. De här orättvisorna måste upphöra om samhället ska kunna bli jämställt på riktigt.

3. Rätten att få vara privat
Alla människor har rätt till en bred privat sfär som skyddas på praktisk och principiell grund. Det måste vara en grundsten i ett fritt, demokratiskt samhälle. Den smygande utvecklingen mot ett kontrollsamhälle är en realitet. Den måste vändas. Vi kan inte titta på och i efterhand säga att det ”bara blev så”. Det behövs en frihetsrörelse för personlig integritet.

4. Dags för klimaträttvisa
Klimatförändringarna är vår tids ödesfråga och en fråga om global rättvisa. Det är de rika länderna som smutsar ned mest, men de fattigaste drabbas. När man analyserar vem som orsakar utsläppen framträder ett tydligt klass- och köns mönster. Lösningen måste bygga på klimaträttvisa. Vänsterpartiet kommer att verka för ett kraftfullt klimatbistånd vid sidan av den ordinarie biståndsbudgeten. Vi kommer också att verka för att finna nya finansieringskällor till dem som drabbas värst, såsom avgifter på flyg- och sjötrafik, oljeutvinning och utsläppshandeln.

Sverige demokraterna: RASISTER!!!!!!!! dom kommer jag inte rösta :)

Jag är inte så insatt annars i politik,men jag tror jag bestämt för vad jag ska rösta på..
eftersom vi bor i Sverige så vill man ju att allt ska vara bra och därför har jag läst på om dom olika partierna..
men det funkar tyvär inte med moderaterna.

Det finns fler partier men orkar inte skriva mer :)
Hoppas ni också röstar på nåt av det röda partierna vilka är; Socialdemokraterna,
Miljöpartiet(med miljö partiet kommer det bli mycket dyrare att köra bil, bara sånivet)
eller vänsterpartiet.





Anonym

Sverigedemokraterna är inte alls rasister. De vill bara bevara de svenska traditionerna/kulturen, och sätta de svenska folket först.

Gå in på deras hemsida och läs. De har väldigt kloka åsikter som vissa saker.



Tänk nu på hur mycket skattepengar som går åt till invandrarna.

Vi svenskar skulle kunna de mycket bättre om vi hade mindre invandrare att försörja.

Inge rasistiskt menat. Men det är sanningen.



2010-09-01, 15:53:47



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?