Dreams

2009-11-04, 20:14:44 / Kategori: Öka ditt självförtroende
allt snack om vad dina drömmar/mål är i livet, jag själv vet inte ännu vad jag vill bli när jag blir "stor".

Efter att jag tog studenten yrade bara runt i mitt huvud..vad ska jag göra nu?
kändes nästan som att jag inte ville att skolan skulle ta slut p.ga att jag inte riktigt visste vad jag ville göra..

men nu efter många månaders tänkande, så har jag kommit på att vafan ska jag bestämma mig nuför?
JAG HAR HELA LIVET PÅ MIG!

Jag vet inte alls om jag valde rätt linje, Hotell & Restaurang..men det spelar väl ingen roll!
Jag har nu erfarenheter inom Hotell och Restaurang branschen vilket är bra..
men jag kommer garanterat att läsa mycket mycket mer. Som nu, jag går in i turism branschen, Reseledare..
jag har inte en jävla aning om jag vill vara en!

Men jag vill pröva på en massa olika, jag kommer få resa..jag kommer få vara i ett land som jag är mycket inresserad av..det kommer nog göra mig gott..jag kommer lära känna massa nya människor, få nya erfarenheter.
Men det stannar inte där, jag tänker gå en kurs inom

 Makeup/Spa/Hårstylist/ModeStylist/Entrepenörskap/(Dans,koreograf,lärare)/bagarkurs m.m
Mina mål är att när jag är 60 år, ska jag vara en tant som har mycket erfarenhet och massor med att berätta om.

Jag kommer alltså inte säga till mina barnbarn"Jag har joppat på ica maxi i 40 år i haparanda"
Jag vet, att jag kommer att öppna eget när jag är redo..

Jag vill lära mig massor..
vi får se vad jag gör, om 10 år..hoppas något jag brinner för! :)

i början var jag ett frågetecken..alla frågade mig: vad ska du bli när du blir stor? vad ska du göra efter skolan?
i had no clue..det garanterar jag att dom flesta inte har.

Gör såhär: Tänk på intressen du har, t.ex..du kanske gillar att dansa som jag gör?
 du kanske kan bli en dans lärare eller koreograf eller en känd duktig dansare..
man ska kämpa för det man tycker om.

eller du kanske är väldigt intresserad av polis yrket?
fotboll? smink ? datorer? du kanske älskar choklad? haha jaa..det finns massor..
Du kan till och med jobba på en choklad fabrik eller jobba som make up artist, bli fotbollsproffs eller fotbolls tränare..eller kanske en dag är du chef på någon avdelning hos polisen.

När jag började fundera, då jäklar ploppade upp en massa saker i mitt huvud..
jag tänker inte stanna på en plats, jag tänker uppfylla alla mina drömmar.
Gör det ni också!



Anna-Stina

Jofan Ansa du har helt rätt! Som jag bara flyttade helt spontant till andra delen sverige där jag inte kände någon för att jag kände att jag ville ha miljöombyte, man ska göra det man vill! Alltid följa sitt hjärta :)



2009-11-04, 20:38:54

JENNA

jag önskar jag vore lika smart somdu. jag har så mkt drömmar men är för lat för & göra dom sanna. ibland känns det bara som att äsch, shit samma. jag orkar inte, o känns som man inte bryr sig om nånting :(



2009-11-08, 00:56:19 URL: http://jennananna.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?